Artykuł sponsorowany

Druk wielkoformatowy w marketingu i reklamie

Druk wielkoformatowy w marketingu i reklamie

Wielkoformatowy druk bardzo często nazywany jest także drukiem solwentowym. Jest to nowoczesna technologia, która umożliwia otrzymanie obrazu nie tylko na papierze, ale także folii czy specjalnym materiale wykorzystywanym do produkcji banerów. W nowoczesnym marketingu oraz reklamie druk wieloformatowy jest jednym z podstawowych elementów, który ma znaczenie dla zdobycia uwagi klienta. Gdzie dokładnie może zostać wykorzystana ta forma?

Druk wieloformatowy – reklama, która się wyróżnia

Współczesna reklama wykorzystuje formy przekazu, które są bardzo widoczne dla potencjalnego odbiorcy. Jedną z podstaw jest między innymi druk wielkoformatowy, który nawiązuje tak naprawdę do tradycyjnych form takich, jak popularne od wielu lat szyldy. Obecnie jednak sposób przekazu informacji został ulepszony. Tym, co wyróżnia ten rodzaj przekazu informacji to przede wszystkim rozmiar. Są to różnego rodzaju:

  • billboardy,
  • tablice reklamowe na przystankach,
  • folie reklamowe montowane na drzwiach i oknach budynków,
  • reklamy typu baner montowane na budynkach.

Specjalista z firmy Pracownia reklamy LogArt zauważa:

Wiele osób uważa, że druk wielkoformatowy to wyłącznie ogromne billboardy, które rozmieszczone są przy głównych, ruchliwych ulicach lub w przestrzeniach miejskich. Okazuje się jednak, że ten obszar jest znacznie większy. Są to również różnego rodzaju naklejki nie tylko na szybach, ale także ścianach czy podłogach, nadruki na różnego rodzaju produktach czy pojazdach. Druk wielkoformatowy to także wszelkiego rodzaju elementy wystawiennicze wykorzystywane na konferencjach i szkoleniach – dodaje.

Gdzie tworzony jest druk wielkoformatowy?

Niezależnie od rodzaju reklamy druk wielkoformatowy powinien być tworzony przez specjalistyczne drukarnie (wielkoformatowe) na odpowiednich urządzeniach. Możliwe jest wówczas otrzymanie nie tylko dowolnej wielkości reklamy (nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt m2), ale także odpowiedniej jakości, która przekłada się na jej odbiór przez konsumentów. Jest to technologia nowa, w związku z czym cena druku jest stosunkowo wysoka. Należy jednak zauważyć, że to swego rodzaju inwestycja, która może bardzo szybko się zwrócić. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na jej wykorzystanie.

Kto może wykorzystać druk wielkoformatowy?

Marketing przy użyciu wielkoformatowej reklamy to doskonały sposób dla każdego, kto chce zwrócić uwagę na swoją działalność lub produkty. Korzystają z niego różne branże. Najczęściej są to:

  • salony kosmetyczne,
  • firmy motoryzacyjne,
  • drogerie,
  • sieci sklepów spożywczych,
  • konkretne marki produktów spożywczych.

Druk wielkoformatowy na bilbordach wykorzystywany jest także przez galerie handlowe, centra rozrywki, a także kina.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.