Artykuł sponsorowany

Dlaczego znaki ewakuacyjne nie są widoczne?

Dlaczego znaki ewakuacyjne nie są widoczne?

Znaki ewakuacyjne są graficznym zobrazowaniem wezwania do oczekiwanego działania w określony sposób w określonym czasie. Są jednolite, czytelne, widoczne i powszechne. Teoretycznie spełniają swoją funkcję. Ale z drugiej strony powyższe ich cechy to ich wada. Dlaczego? Ponieważ najczęściej nie zwracamy uwagi na znaki, stają się dla nas niewidoczne. Jak można to zmienić?

Znaki ewakuacyjne – jakie funkcje mają spełniać i dlaczego ich nie spełniają?

Wymienione atuty znaków ewakuacyjnych to tylko połowa sukcesu, a to za mało, aby mówić o skuteczności. Druga oczekiwana część efektywności znaków i otrzymania oczekiwanego skutku, to przykucie uwagi odbiorcy, zapamiętanie wzrokowe, uświadomienie, po co jest ten znak i jakie należy podjąć działania w razie zagrożenia. Krótko mówiąc, świadomość postępowania na wypadek zdarzenia lub pożaru, czyli dokładnie to, czego oczekuje od nas cały kompleks działań z zakresu ewakuacji. Można się oczywiście spierać, co do poprawności tej tezy. Dlatego przyjrzyjmy się znakom ewakuacyjnym, powołując się na opracowania z zakresu reklamy, gdzie przytoczone efekty, jakie znaki powinny osiągać, odpowiadają oczekiwanym efektom graficznie prezentowanych reklam.

Znaki ewakuacyjne – co mogą zaczerpnąć z reklamy?

W reklamie funkcjonuje system AIDA, którego nazwa to akronim, na który składają się pierwsze litery wyrazów: Atention, Interest, Desire, Action. Najprościej mówiąc, reklama ma zwrócić uwagę, wzbudzić zainteresowanie, zachwycić i spowodować działanie. Dlatego reklamy bywają kolorowe, szokujące, zwracające uwagę i kontrowersyjne. Tymczasem znaki ewakuacyjne są płaskim, prostym jedno- lub dwubarwnym odwzorowaniem prostej grafiki powtarzanej tysiące razy w naszej przestrzeni życiowej. Powoduje to znudzenie, obojętność i uśpienie naszej czujności. W pewnym momencie przestajemy zwracać uwagę na znaki i rejestrować w ogóle ich obecność. To znużenie wynika również z oczekiwań wobec wystroju wnętrz. Z wielką dbałością o detale dobiera się całą przestrzeń architektoniczną, a znaki ewakuacyjne mają jej nie zaburzać.

A gdyby tak znaki były prezentowane w sposób ciekawy, przykuwający uwagę i pobudzający do myślenia? Gdyby zadowoliły dekoratorów wnętrz? Czy wykonując w tym kierunku proste zabiegi, można uzyskać nie tylko poprawę estetyki, ale również większą uwagę odbiorcy, a tym samym świadomość podjęcia ewakuacji w razie zagrożenia? Firma Fireshop.pl prezentuje proste i tanie rozwiązanie, które można zastosować do wszystkich znaków – efekt 3D z otaczającym konturem cienia wokół znaku - system LEVI. Dzięki temu uzyskuje się efekt lewitacji znaku nad ścianą, jakby nie był on do niej przyklejony. Znaki typu LEVI sprzedawane są łącznie z podkładką montażową i instrukcją. Podkładki LEVI można zastosować do każdego znaku i zamówić dowolny rozmiar. W ten sposób można montować znaki, instrukcje p. poż, telefony alarmowe, informacje o pierwszej pomocy itp., tworząc jednolity design w obiekcie. Zdjęcia wykonanych prezentacji, opisy i ceny znajdują się w sklepie internetowym fireshop.pl.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.